Spre deosebire de modelele concurente, aspiratoarele robotului Roomba nu se limitează la curățarea sistematică pe trasee liniare (drepte), un sistem care funcționează corect doar în camerele goale.
iRobot a creat categoria roboților aspirator și iRobot va continua să îi dezvolte în continuare. Noi la iRobot credem că roboții noștri schimbă deja lumea în bine
- Suntem specializați în robotică.
- Salvăm vieți omenești
- Dezvoltăm roboți profesioniști
- Producem roboți pentru uz casnic
- Lucrăm cu NASA
- Suntem activi în toate domeniile
- Tehnologia noastră ușurează viața de zi cu zi
- Lucrăm în industria sănătății
- Creăm ajutoare care facilitează viața oamenilor
- Schimbăm lumea în bine
Povestea iRobot
Este exact ca o poveste. Totul a început la MIT (Massachusetts Institute of Technology), unde doi bărbați și o femeie au decis că vor să-și pună în practică cunoștințele de cercetare în robotică și să se mute din mediul academic în lumea reală. Și asta s-a întâmplat, cei trei pionieri ai roboticii începând să lucreze la primele lor proiecte reale, extrem de vizionare pentru vremea respectivă. Trio-ul de ingineri s-a îmbarcat pentru prima dată într-un proiect pentru realizarea unui robot de explorare spațială.
Din laborator în spațiu
A fost un proiect interesant, Colin Angle, Rodney Brooks și Helen Greiner s-au întâlnit cu unii dintre inginerii experimentați ai NASA. Cand compania a început să câștige licitații de la agenția americană DARPA și apoi a început să crească rapid. Numărul de angajați a sărit de la 4 la 10, apoi la 20, 30, iar acest lucru a fost doar începutul. Brandul iRobot a fost creat imediat după ce compania mamă a fuzionat cu Real World Interface în 2000.
Dar lucrurile grozave abia aveau sa vină. La începutul noului mileniu, compania ambițioasă, specialist în robotică, a început să se simtă puțin constrânsă în sectoarele militare și științifice. iRobot a fost atras de piața de consum. În timp ce Microring nu a ieșit niciodată la vânzare, păpușa My Real Baby s-a vândut cu succes timp de câteva luni. Au fost făcuți primii pași către piața de consum complexă din America, oferind companiei curajul de a continua să încerce în acest segment. „
iRobot PackBot salvează vieți
Apoi a venit 11 septembrie 2001. O tragedie de neimaginat pentru SUA, o lovitură imensă pentru lume și un moment important pentru iRobot PackBot. Acest robot de apărare tactică, inițial destinat să găsească mine inofensive, a ajutat în operațiunea de cercetare a World Trade Center din New York și a zonelor în ruine ale Pentagonului. Cuvântul iRobot era pe buzele tuturor, departe de cuvintele terorism și Al Qaeda, desigur, fiindcă iRobot a contribuit la o cauză bună – salvarea de vieți umane.
Saltul în tehnologie pe piața roboților de larg consum a venit în 2002, când iRobot a lansat primul robot casnic – Roomba. Acest lucru nu s-a întâmplat peste noapte, desigur. O echipă de experți, ce avea ca obiectiv sarcina importantă de a schimba modul în care oamenii fac curat, a creat Roomba în 1997. Abia după 5 ani de muncă asiduă, mai multe prototipuri și zeci de nopți nedormite, echipa și-a îndeplinit în sfârșit obiectivul. S-a născut robotul aspirator iRobot Roomba.
De atunci, totul a mers strună. Roomba a cunoscut o serie de schimbări de la generație la generație, printre care multe schimbări de design și o eficiență de aproape 100% în curățare și independență absolută. Peste 30 de milioane de aspiratoare robot oomba au fost acum vândute în întreaga lume, un număr care continuă să crească.